VEELGESTELDE VRAGEN 

Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact met me op via de Contact pagina. 

Wat is een LOTUSslachtoffer?
LOTUS is een afkorting en staat voor Landelijke Opleiding Tot Uitbeelding van Slachtoffers. Het Oranje Kruis nam hiertoe in 1963 het initiatief om realistischer te kunnen oefenen binnen het onderwijs in hulpverlening. Vandaag de dag wordt de opleiding tot LOTUSslachtoffer verzorgd door zelfstandige verenigingen; de LOTUSkringen. Deze LOTUSkringen vallen onder 'Organisatie LOTUS Nederland' of 'Vereniging LOTUS Nederland' (OLN en VLN). Een LOTUSslachtoffer kan worden ingezet binnen de opleiding en oefening van zowel eerste-hulpverleners als professionele hulpdiensten, zoals oa. ambulance en brandweer. Een LOTUSslachtoffer heeft daarbij drie kerntaken:

  • Natuurgetrouw grimeren van letsels en ziektebeelden
  • Zo realistisch mogelijk uitbeelden van ongevalsslachtoffers of ziekte-slachtoffers
  • Bedenken en in scène zetten van ongevalssituaties

Hoe wordt je een LOTUSslachtoffer?
Om te kunnen starten met de opleiding tot LOTUSslachtoffer, is een diploma Eerste Hulp (Het Oranje Kruis) of een geldig certificaat 4100 (het Nederlandse Rode Kruis) vereist. Doelstelling van de opleiding tot LOTUSslachtoffer is het ontwerpen, ensceneren en het op medisch en didactisch verantwoorde wijze grimeren en acteren van de verschijnselen van stoornissen en letsels ten behoeve van het onderwijs en examinering in de eerste hulp. De LOTUSkringen verzorgen de opleiding tot LOTUSslachtoffer. Meer informatie over de opleiding is te vinden via de volgende link.

Zijn de prijzen met of zonder btw?
Alle prijzen zijn inclusief btw. 

Waar kan ik de aanbiedingen vinden?
U vind alle aanbiedingen van De LOTUSshop op de Sale pagina.

Is het mogelijk om een bestelling af te halen in Berghem?
Uw bestelling afhalen in Berghem is helaas niet mogelijk.

Is er ook een fysieke winkel?
Nee, de LOTUSshop is echt een online winkel. U kunt wel altijd even contact met mij opnemen mocht u vragen hebben.

Ik wil meer weten over een product, wat kan ik doen?
U kunt contact opnemen met de LOTUSshop. Ik adviseer u graag!

Hoe kan ik een account aanmaken?
Een eigen account aanmaken is heel eenvoudig. Rechts bovenin het scherm kiest u voor Mijn Account en vervolgens voor Account aanmaken. U vult uw gegevens in en verstuurt uw gegevens. U ontvangt een bevestigingsmail van De LOTUSshop waarna uw account is geactiveerd. Omdat de bevestigingsmail noodzakelijk is om uw account te activeren, is het niet mogelijk om een account aan te maken zonder e-mailadres. Nadat het account is aangemaakt kunt u uw bestelhistorie bekijken en gemakkelijker nieuwe bestellingen doen. 

Mijn bestelling is een cadeau, kan ik het naar een ander adres laten versturen?
Tijdens het bestelproces kan een afleveradres aangegeven worden. Dit kan een ander adres zijn dan het factuuradres.

Kan ik zien of een product op voorraad is?
Bij het bestellen via de website De LOTUSshop wordt aangegeven of een product op voorraad is.

Ik wil meer producten bestellen dan er op voorraad zijn. Is dat mogelijk?
De LOTUSshop houdt een voorraad aan van producten om direct te kunnen verzenden, maar nagenoeg alle artikelen kunnen bijbesteld worden. De verwachte levertijd wordt weergegeven in het besteloverzicht.

Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?
Pas als de gehele bestelling compleet is, wordt deze in één keer verzonden. 

Ik wil graag een groot aantal producten kopen. Kan ik korting krijgen?
Bij grote aantallen kan een staffelkorting van toepassing zijn. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Wat is de levertijd van mijn bestelling? 
We streven ernaar uw bestelling binnen 1-3 werkdagen te verzenden. Vaak verzend ik uw bestelling gewoon de volgende werkdag, bij drukkere perioden kan dit uitlopen tot 3 werkdagen. 

Hoe worden de verzendkosten berekend?
Verzendkosten worden berekend aan de hand van de tarieven van DHL en PostNL. Meer informatie kunt u vinden op de pagina Verzending & Levertijd

Krijg ik een bevestiging als mijn bestelling verzonden is?
Nadat u een bestelling geplaatst heeft bij de LOTUSshop, ontvangt u direct een orderbevestiging per e-mail. Zodra de bestelling gereed is om verzonden 
te worden, ontvangt u hierover opnieuw een e-mail.

Bezorgen jullie ook in het buitenland?
De LOTUSshop bezorgt alleen in Nederland, België en Duitsland. Voor grote bestellingen naar het buitenland kunt u contact met mij opnemen. 

Kan ik mijn order retour sturen?
Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met uw online aankoop via www.delotusshop.nl en dit willen retourneren, dan kunt u hiervoor gebruikmaken van de retourprocedure. Let wel op dat het retour sturen van het pakket op eigen kosten is. 

Ik heb problemen met de betaling, wat kan ik doen?
Als u problemen hebt met betalen, neem dan contact op met De LOTUSshop. Ik help u graag.

Waar kan ik gebruiksaanwijzingen en veiligheidsinformatie vinden?
Voor een groot deel van de grime en schmink producten in de webshop vindt u een gebruiksaanwijzing en bijbehorende veiligheidsinformatie op de categorie pagina van het desbetreffende product. 

Hoe lang is mijn cadeaubon geldig?
Cadeaubonnen van de LOTUSshop zijn onbeperkt geldig, mits anders vermeld.

Hoe kan ik mijn cadeaubon verzilveren?
Elke cadeaubon heeft een uniek nummer wat ingevuld kan worden tijdens het bestelproces. Elk nummer is slechts eenmaal te gebruiken. Daarnaast dient het op de cadeaubon vermelde bedrag in één keer te worden besteed en is het niet inwisselbaar voor contant geld.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen? 
Bent u ergens niet tevreden over? We raden u aan om klachten eerst bij mij kenbaar te maken door te mailen naar info@deLOTUSshop.nl.

Hoe wordt er met mijn persoonsgegevens omgegaan?
Ik waardeer uw privacy en ga zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Hoe hier precies mee wordt omgegaan, kun u terugvinden in het privacybeleid.

© 2015 - 2021 De LOTUSshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel