ALLE VEELGESTELDE VRAGEN OP EEN RIJTJE

Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact met me op via de Contact pagina. 


LOTUS

Wat is een LOTUSslachtoffer?
LOTUS is een afkorting en staat voor Landelijke Opleiding Tot Uitbeelding van Slachtoffers. Het Oranje Kruis nam hiertoe in 1963 het initiatief om realistischer te kunnen oefenen binnen het onderwijs in hulpverlening. Vandaag de dag wordt de opleiding tot LOTUSslachtoffer verzorgd door zelfstandige verenigingen; de LOTUSkringen. Deze LOTUSkringen vallen onder 'Organisatie LOTUS Nederland' of 'Vereniging LOTUS Nederland' (OLN en VLN). Een LOTUSslachtoffer kan worden ingezet binnen de opleiding en oefening van zowel eerste-hulpverleners als professionele hulpdiensten, zoals oa. ambulance en brandweer. Een LOTUSslachtoffer heeft daarbij drie kerntaken:

  • Natuurgetrouw grimeren van letsels en ziektebeelden
  • Zo realistisch mogelijk uitbeelden van ongevalsslachtoffers of ziekte-slachtoffers
  • Bedenken en in scène zetten van ongevalssituaties

Hoe wordt je een LOTUSslachtoffer?
Om te kunnen starten met de opleiding tot LOTUSslachtoffer, is een diploma Eerste Hulp (Het Oranje Kruis) of een geldig certificaat 4100 (het Nederlandse Rode Kruis) vereist. Doelstelling van de opleiding tot LOTUSslachtoffer is het ontwerpen, ensceneren en het op medisch en didactisch verantwoorde wijze grimeren en acteren van de verschijnselen van stoornissen en letsels ten behoeve van het onderwijs en examinering in de eerste hulp. De LOTUSkringen verzorgen de opleiding tot LOTUSslachtoffer. Meer informatie over de opleiding is te vinden via de volgende link.

Producten

Ik wil meer weten over een product, wat kan ik doen?

U kunt contact opnemen met de LOTUSshop. Ik adviseer u graag!

Waar kan ik gebruiksaanwijzingen en veiligheidsinformatie vinden?
Voor een groot deel van de grime en schmink producten in de webshop vindt u een gebruiksaanwijzing en bijbehorende veiligheidsinformatie op de categorie pagina van het desbetreffende product. 

Waar kan ik de aanbiedingen vinden?
U vindt alle aanbiedingen van De LOTUSshop op de Sale pagina.

Bestellen

Hoe kan ik een account aanmaken?

Een eigen account aanmaken is heel eenvoudig. Rechts bovenin het scherm kiest u voor Mijn Account en vervolgens voor Account aanmaken. U vult uw gegevens in en verstuurt uw gegevens. U ontvangt een bevestigingsmail van De LOTUSshop waarna uw account is geactiveerd. Omdat de bevestigingsmail noodzakelijk is om uw account te activeren, is het niet mogelijk om een account aan te maken zonder e-mailadres. Nadat het account is aangemaakt kunt u uw bestelhistorie bekijken en gemakkelijker nieuwe bestellingen doen. 

Zijn de prijzen met of zonder btw?
Alle prijzen zijn inclusief btw. 

Kan ik mijn bestelling ook naar een ander adres laten versturen?
Tijdens het bestelproces kan een afleveradres aangegeven worden. Dit kan een ander adres zijn dan het factuuradres.

Kan ik zien of een product op voorraad is?
Bij het bestellen via de website De LOTUSshop wordt aangegeven of een product op voorraad is.

Kan ik meer producten bestellen dan er op voorraad zijn?
De LOTUSshop houdt een voorraad aan van producten om direct te kunnen verzenden, maar nagenoeg alle artikelen kunnen bijbesteld worden. De verwachte levertijd wordt weergegeven in het besteloverzicht.

Ik wil graag een groot aantal producten kopen. Kan ik korting krijgen?
Bij grote aantallen kan een staffelkorting van toepassing zijn. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Hoe kan ik een kortingscode invoeren?
De voorwaarden en mogelijkheden voor gebruik verschillen per kortingscode. Lees daarom de e-mail waarin de kortingscode vermeld staat zorgvuldig door. Voeg een of meer artikelen toe aan uw winkelwagentje. Ga vervolgens naar "Ga naar uw winkelwagen". In het veld "kortingscode" kan de kortingscode ingevoerd worden. Voer de code exact in (cijfers, letters, streepjes).
Tip: de kortingscode werkt niet als u een artikel waarvoor de korting niet geldt in het winkelwagentje plaatst.

Ik heb geen bevesting ontvangen van mijn bestelling. Hoe kan dit?
Het kan zijn dat u een verkeerd e-mailadres hebt ingevoerd bij de bestelling, het systeem kan dan geen orderbevesting afleveren. Ook komt het regelmatig voor dat de bevestiging in uw spambox terecht komt. 

Betalen

Hoe kan ik betalen bij De LOTUSshop?
De LOTUSshop biedt jou als klant graag de best mogelijke service. Daarom kunt u op verschillende manieren betalen. iDEAL, vooraf overmaken of liever achteraf, kies zelf hoe u het liefst betaalt. Meer informatie hierover is te vinden op de pagina over Betalen.

Ik heb problemen met de betaling. Wat kan ik doen?
Als u problemen hebt met betalen, neem dan contact op met De LOTUSshop. Ik help u graag.

Levertijden

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
We streven ernaar uw bestelling binnen 1-3 werkdagen te verzenden. Vaak verzend ik uw bestelling gewoon de volgende werkdag, bij drukkere perioden kan dit uitlopen tot 3 werkdagen. Wanneer er producten worden besteld met verschillende levertijden, dan wordt de bestelling verzonden zodra alle producten voorradig zijn. 

Verzenden

Hoe worden de verzendkosten berekend?

Verzendkosten worden berekend aan de hand van de tarieven van DHL en PostNL. Meer informatie kunt u vinden op de pagina Verzending & Levertijd

Krijg ik een bevestiging als mijn bestelling verzonden is?
Nadat u een bestelling geplaatst heeft bij de LOTUSshop, ontvangt u direct een orderbevestiging per e-mail. Zodra de bestelling gereed is om verzonden 
te worden, ontvangt u hierover opnieuw een e-mail.

Wat gebeurt er indien ik niet thuis ben op het moment van levering?
Onze bezorgpartners bezorgen onze bestellingen op het door u opgegeven afleveradres. Hierop zijn de voorwaarden van DHL Parcel en PostNL van toepassing. Voor DHL geldt dat a
ls u niet thuis bent op het moment van bezorging en het pakket ook niet bij de buren bezorgd kan worden, dat het pakket dan de volgende dag bij een DHL ServicePoint in de buurt wordt bezorgd. DHL laat een kaartje achter in uw brievenbus. Met de code op deze kaart kan via track en trace worden achterhaald waar het pakket wordt bezorgd. 

Kan ik een pakket versturen naar een postbus- of antwoordnummer?
Nee, pakketten kunnen helaas niet door DHL verstuurd worden naar een postbusnummer of antwoordnummer. 

Bezorgen jullie ook in het buitenland?
De LOTUSshop bezorgt alleen in Nederland, België en Duitsland. Voor grote bestellingen naar het buitenland kunt u contact met mij opnemen. 

Is het mogelijk om een bestelling af te halen in Berghem?
Het afhalen van uw bestelling in Berghem is mogelijk. Kies
tijdens het afronden van de bestelling voor "Afhalen bij winkelier".

Is er ook een fysieke winkel?
Nee, de LOTUSshop is echt een online winkel. U kunt wel altijd contact met mij opnemen mocht u vragen hebben.

Retourneren

Kan ik mijn order retour sturen?
Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met uw online aankoop via www.delotusshop.nl en dit willen retourneren, dan kunt u hiervoor gebruikmaken van de 
retourprocedure. Let wel op dat het retour sturen van het pakket op eigen kosten is. 

Cadeaubonnen

Hoe lang is mijn cadeaubon geldig?
Cadeaubonnen van de LOTUSshop zijn onbeperkt geldig, mits anders vermeld.

Hoe kan ik mijn cadeaubon verzilveren?
Elke cadeaubon heeft een uniek nummer wat ingevuld kan worden tijdens het bestelproces. Elk nummer is slechts eenmaal te gebruiken. Daarnaast dient het op de cadeaubon vermelde bedrag in één keer te worden besteed en is het niet inwisselbaar voor contant geld.

Klachten

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
Bent u ergens niet tevreden over? We raden u aan om klachten eerst bij mij kenbaar te maken door te mailen naar info@deLOTUSshop.nl.

Reviews

Hoe gaat De LOTUSshop om met reviews?
We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur. Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn leest u op de website van WebwinkelKeurOnze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.

Privacy

Hoe wordt er met mijn persoonsgegevens omgegaan?
Ik waardeer uw privacy en ga zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Hoe hier precies mee wordt omgegaan, kun u terugvinden in het privacybeleid.

Hoe verwijder ik mijn klantgegevens?
Stuur het verwijderingsverzoek per e-mail naar
info@deLOTUSshop.nl en uw verzoek tot verwijdering zal binnen vier weken worden voltooid. rijtje

© 2015 - 2024 De LOTUSshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel